Cinnamon Tequila Sour: Tequila och kanel, bättre än förväntat!

Här kommer en drink jag stötte på när jag letade efter "höstiga/vintriga" drinkar. Men valde att ta den som en höstdrink.
Den låter lite galenskap, men ibland måste man chansa här i livet!
Cinnamon Tequila Sour:
6 cl Tequila
3 cl Citronjuice
2 cl Sockerlag (2:1)
½-1 Äggvita (alt ~2 cl Aquafaba)
½ tsk Kanel
Kanelstång till garnering
 
Blanda alla ingredienser i en tom shaker, skaka upp skummet (eller vispa med en mjölkskummare), tillsätt sen is i shakern och skaka drinken kall. Sila ner i ett cocktailglas, vänta en stund på att skummet ska lägga sig tjockt ovanpå drinken, och garnera med att lägga en liten kanelstång på skummet.
 
Faktiskt långt över förväntan! En Tequila Sour är ju vad det är, så gillar man inte Tequila så är det kanske inte nått att prova. Annars tycker jag att kanelen passar in förvånansvärt bra. Who would have thought!
Simpel, kul och god. Ändå värt en stark 3,5 av 5 🍸 
 
(jag justerade originalreceptet något, då jag tyckte det var väldigt udda ratios för en sour)
https://thealmondeater.com/cinnamon-tequila-sour/
 
 

 

 
 
tequiladrinkar | |
Upp