Neptune's Garden: Ännu en somrig twist på en Margarita

Här kommer (ännu) en twist på en Margarita som jag sett hos @speakeasieruk på Instagram 
Neptune's Garden:
4,5 cl Ljus Tequila
1,5 cl Blå Curaçao
1,5 cl St Germain
~2,2 cl Limejuice
1 Äggvita (eller ~2 cl Aquafaba)
(3 stänk Orange Bitters)

Blanda samtliga ingredienser i en tom shaker och skaka (alt. vispa) upp ett bra skum. Tillsätt is och skaka drinken kall. Sila ner i ett isfyllt rocksglas och servera.

Jag hade förväntat mig något som skulle smaka likt en Margarita. Den smakar dock mindre tequila än vad jag hade förväntat mig. Curaçaon och speciellt flädern ger den en mycket fruktigare och blommigare ton, som tar mer plats än tequilan. Själv tycker jag att detta är något positivt. Över förväntan. Men ändå något litet som saknas. Efter att ha druckit halva så adderade jag två droppar orange bitters, och då tycker jag att den faktiskt lyft lite extra. En väldigt trevlig drink som förtjänar 4 av 5 🍸 


Likördrinkar, tequiladrinkar | |
Upp